Δευτέρα 31 Αυγούστου 2009

Γνωριμία με την Βαλέτα






Το 1566, το Ανεξάρτητο Στρατιωτικό Τάγμα του Ξενώνα του Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ, της Ρόδου και της Μάλτας, γνωστό και ως Τάγμα των Ιωαννιτών Ιπποτών, ίδρυσε βορειοανατολικά του νησιού της Μάλτας μια οχυρωμένη πόλη που θα μπορούσε να αντἐξει τις πολιορκίες των Οθωμανών. Την ονόμασαν "Ταπεινοτάτη των Πόλεων Βαλέτα", προς τιμή του Γάλλου Μεγάλου Μάγιστρου του Τάγματος, Ζαν Παριζό ντε λα Βαλέτ (1499-1568). Είναι η Βαλέτα (Valletta), η "Απόρθητη Πόλη", σημερινή πρωτεύουσα (με περίπου 6000 κατοίκους) του νησιωτικού κράτους της Μάλτας και Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ουνέσκο (1980).





10 σχόλια:

lemon είπε...

Δέσποινα, έξω ξετρελλαθεί με τη Βαλέττα...
Απο το προηγούμενο ποστ σου και μετά, έχω περάσει ώρες ψάχνοντας και χαζεύοντας αυτην την όμορφη πόλη. Ναι, ήθελα να πάω κάποτε στη Μάλτα, αλλά ομολογώ πως αυτό δεν το περίμενα...
Μου φαίνεται σαν ένας καταπληκτικός συνδυασμός Κούβας και Λισσαβώνας, που ούτε εκεί έχω πάει βέβαια, αλλά έτσι τις έχω στο μυαλό μου!
Ευχαριστώ για τη ματιά σου, που μου έδωσε τόση απόλαυση!

Δέσποινα είπε...

lemon, εγώ ευχαριστώ (κι ευχαριστιέμαι!) που σας άρεσαν οι αναρτήσεις!

Επιμένω να προτείνω να το αποφασίσετε σύντομα το ταξίδι στη Μάλτα. "Συμφέρει" από πολλές απόψεις: είναι κοντινός και οικονομικός προορισμός, έχει ιστορικό και καλλιτεχνικό ενδιαφέρον, πολλές φυσικές ομορφιές και συμπαθέστατους κατοίκους!

Δεσμεύομαι για ανάρτηση περισσότερων φωτογραφιών!
Χαιρετώ!

Artanis είπε...

Πανέμορφη η μεσαιωνική Βαλέττα...
Την έχω δει σε ένα καταπληκτικό ντοκυμαντέρ, με μάγεψε, όπως και όλη η Μάλτα...
Καλημέρα απο ΝΖ...

Δέσποινα είπε...

Artanis, έχει όντως πολλές ομορφιές η Βαλέτα! Κι ολόκληρη η Μάλτα βέβαια! Είναι τόσο μικρή κι όμως έχει πολλά να δείξει στον επισκέπτη! Είναι μια χώρα... μινιατούρα!!!!!!!

panagiotisandriopoulos είπε...

Tα ταξιδιωτικά σου Δέσποινα είναι ... άπαιχτα!

Πάντα τέτοιες ξεχωριστές οδοιπορίες εύχομαι!

Δέσποινα είπε...

Και τα δικά σου ταξιδιωτικά, Παναγιώτη, δεν πάνε πίσω!!! Τι να πρωτοθυμηθώ!?!?!... Κίεβο Κωνσταντινούπολη, Αγία Πετρούπολη... Καλή συνέχεια εύχομαι και πάντα όμορφα ταξίδια!

P. Kapodistrias είπε...

Έναν πρωινό καφέ σεκεί στη Βαλέττα και τίποτε άλλο!!!!!!!!

Δέσποινα είπε...

Π.Κ., είναι τόσο εύκολο να πιεις τον καφέ σου στη Βαλέτα! Η Μάλτα είναι πολύ κοντά μας!!! ;)

Porfyrogennitos είπε...

Χάρηκα για την Γνωριμία!!!

Δέσποινα είπε...

Πορφύρη, χα... χα... χα!!!!! Να είσαι καλά :D :D